fredag, november 19, 2010

En lektion i livskunskap

Idag har jag varit på en lektion i livskunskap, coachning till personlig utveckling. Det var ett intressant och tankeväckande seminarium med Egon Rommedahl som avslutade psykiatriveckan på Höglandet.

Rubriken på seminariet var "Bemötande, etik och värdighet". Det handlade om det goda mötet mellan människor, människosyn och att utvecklas som människa. Jag tror att vi alla gick där ifrån med många tankar och lite rikare som människor.

Smaka på de här frågorna:
  • Hur många människor i din omgivning får dig att utvecklas som människa?
  • Vem vill jag vara en förebild för?

Dessa timmar på förmiddagen i Aneby kommer jag nog att bära med mig länge. Och förhoppningsvis bidrar de till att utveckla mig till den människa jag vill vara. Idag fick jag ytterligare några redskap att använda för min personliga utveckling. Tack!

Inga kommentarer: