tisdag, mars 22, 2005

Klassfest del 2

Som jag skrev i fredags, så var jag på klassfest i lördags. Det var alltså 20-årsjubileum sen jag slutade 9:an. Det blev en rolig kväll på hotellet i Finspång, även om det inte var så många från gamla 9 B på Grosvadsskolan som dök upp. Desto roligare var det att träffa Carro, Tommy, Illor, Rirre och Månis och andra gamla parallellklassare. Det blev både gamla minnen och prat om vad som hänt under åren som gått.

Med Illor, även kallad Kevin Keagan, blev det en massa sportsnack. Ja, främst fotbollssnack. Illor stod för kvällens förvåning (chock?) när han, som gammal sonstorpsbo han är, visade sig hålla på ÅFF och t o m kunde tänka sig att hålla på Trelleborg eftersom hans systerson spelar där. Det är inte annat än skandal!

Sen kan man ju undra vad dj:n tänkte när han fick fart på musiken och började spela DANSMUSIK a la Vikingarna. Det var inte 40 år sen vi slutade 9:an! Men det blev bättre tack och lov.

Som sagt, roligt var det och det var som när jag var tonåring. Pappa skjutsade till festen och hämtade mitt i natten och på vägen hem stannade han för att släppa av en gammal klasskompis.

Kan väl säga att det var nog första och enda gången jag åt på Hotell De Geer i Finspång. Maten var minst sagt kass, sämre än en lunchbuffé på ett väghak. Skärpning! Men, vad gjorde det en sån kväll som i lördags när man kände sig som 16 år igen...

Inga kommentarer: