torsdag, maj 18, 2006

Carola hos Hannah

Ikväll ska jag och Camilla hem till Hannah och tittat på "kvalet" (eller vad det heter) till Eurovisionsfestivalfinalen. Ska bli kul. Hannah har visst laddat med att köpa Carolas nya skiva.

Igår när vi åt frukost på hotellet diskuterades denna tävling och Carolas chanser att gå till finalen på lördag.
(MH): Tänk om inte Carola lyckas ta sig till finalen. Vilket liv det skulle bli.
(MF): Det finns inte i min världsbild.
(AW): Det sa man om Titanic också. Alla trodde att Titanic var osänkbar.
(MF): Vilken jämförelse mellan Carola och Titanic. Var det en tillfällighet eller finns det fler orsaker till jämförelsen?
(AW): Skratt. Jag kan nog nämna ett par.

Tyvärr, fick jag aldrig höra vilka likheter som fanns mellan Carola och Titanic förutom människornas tro på att vara osänkbara. Är nyfiken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vem är inte nyfiken! Ska bli intressant att se...eller höra, eftersom vi här i stugan mitt i Blekingska skogen inte är glada ägare av en TV, men dock en radio. Hon lär väl komma vidare ikväll, men sen...

...och jag har också köpt skivan. Den är visst på gång enligt CDON. =)

Regniga hälsningar från oss i stugan!

Mia sa...

Niina, hoppas att ni har haft en lika trevlig kväll som vi har haft det. I Stockholm har det kommit några droppar, inte mer.

Jag hade inte hört de övriga bidragen inför kvällens tävling, men Litauen överraskade positivt med en käck låt. Vad tycket du?

Otroligt skönt att Carola gick vidare till finalen.Tveksamt om jag kan hålla mig vaken tills det är hennes tur...

Anonym sa...

Jo, tack - kvällen var trevlig!

Litauen ja. Det var en annorlunda + svängig låt och jag blev lite förvånad över att de kom vidare. Men så kom Lordi vidare med. Men det vore gott om någon annorlunda låt vann...då kan folk sitta med hakorna i knäna i sina vardagsrumssoffor....

Och nu är det Carola i radion....hoppas rösten håller....