måndag, maj 01, 2006

Trevligt valborgsfirande

Valborg tillbringade vi hemma hos familjen Kläppe Hellström i Hjuvik och det var väldigt trevligt. God mat & dryck, lite spel (chicago och "kulturgeni") och mycket prat & skratt. Vi ses alldeles för sällan. Någon brasa tog vi oss inte till i regnet, utan valde att stanna inne.

Före avresan vid lunchtid i dag passade vi på att ta en promenad i vårsolen. Härligt!

På vägen hem stannade vi i Borås för att ta oss en liten rundtur i Knalleland. Det var inte alls som jag tänkt mig. Trodde att vi skulle kunna göra lite mer fynd, men det var ju samma som på A6. Jag köpte mig iallafall tre par skor! Nu väntar jag bara på varmare väder och uppehåll (!) så att jag kan använda dem. Här hemma regnar det. Enligt rapporterna har det regnat i ett dygn. Suck!

...men våra nygödslade gräsmattor mår iallafall bra av regnet...

Inga kommentarer: