lördag, maj 13, 2006

Varför är det så trist att stryka?

Jag har ägnat lördagen åt att bekämpa min enorma strykhög. Det är något som jag skjuter framför mig hela tiden ända tills strykhögen antar formen av ett berg. Överväger starkt att enbart köpa kläder framöver som inte behöver strykas och helt sluta använda dukar. Trist. Kanske bättre att stryka oftare? Hittade f ö en vit jacka i strykhögen som kan komma till användning nu. Hade helt glömt bort att den fanns i min ägo. Samtidigt som jag strukit har jag passat på att gå in ett par nya skor. De kommer att passa finfint ihop med den vita jackan.

F ö hinner man tänka en hel del när man står och stryker. Har ett par uppslag till insändare/debattartiklar som jag ska skriva. Personvalskampanjen är igång.

Idag har det förresten varit kanonväder för att torka tvätt ute. Torkar på nolltid (nästan) och så blir tvätten så där mjuk och luktar gott. Även om det kommer pollen i den...

Inga kommentarer: