onsdag, maj 03, 2006

Det sämsta jag sett på länge

Man ska inte sätta sig vid ett tangentbord och blogga när man är upprörd. Men jag tar risken. Vilken skitmatch av Norrköping! Jodå, jag kan använda värre ord, men det lämpar sig inte i detta forum. Det var det sämsta jag har sett på länge! Spelar man så här uselt får man vara lycklig över en mittenplacering när sista matchen av SE är spelad. Så dåligt!

När domaren blåste för halvtid var det bara Guds nåd att inte Bois gjort mål. IFK:s spel är trist och statiskt och lätt att läsa. Spelet jag såg mot Södra var som bortblåst. Ikväll var det tjongande långbollar och noll kreativitet. Hur skulle det förresten kunna vara kreativt med Nordbeck och Jönsson i mitten? Två orienterare med träben. Var är tvåvägsspelarna på mitten som Jingblad pratade om? Gallos knä måste läka snabbt. Måste mittfältet ligga i knä på backarna? Mittbackarna var stabbiga. Byt ut Spong mot Whass. Anfallet? Fanns det? Det räcker inte med att ha en häftig frilla, man måste leverera på plan också. Det värsta jag vet är när brassar måste dutta och kleta med bollen. Fotboll är en lagsport! Och det förutsätter att man anfaller med fler än tre spelare!

Visst, det återstår 27 omgångar. Men 1 poäng av 9 är långt ifrån godkänt. Det ser ut att bli en lång och plågsam säsong och det troliga är ännu ett år i SE. Hemska tanke! Klarar hjärtat och humöret en lidande säsong till? Och hur klarar barnen till två lidande supportrar en sån säsong?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det är jobbigt Mia. Hoppades förstås på oavgjort. Men hellre Peking än BOIS i allsvenskan. Det finns liksom inte plats både för TFF och BOIS vid sidan av MFF och HIF.

Kul att f.d. TFFaren Thomas Magnusson var en av dom bästa i IFK. Vad har hänt med Patrick "patte" Svensson¨? Han är en spännande och irrationell kille på plan. Men i motgång är han värdelös. Jingblad kanske har upptäckt det.

daniel

Mia sa...

Daniel/
Svensson har varit skadad, opererat ett knä, och är på väg tillbaka. Igår fanns han med i truppen. Tror att han får chansen mot Mjällby.
Jingblad måste nu inse att man inte kan spela så defensivt som man gör.

Magnusson är stabil, men skulle nog passa bättre ihop med Whass.

Jonny sa...

Du skriver: "Det ser ut att bli en lång och plågsam säsong och det troliga är ännu ett år i SE"

Snart är det tyvärr så att jag hoppas på ett år till i Superettan! För tillfället är ju risken betydligt större för nedflyttning än uppflyttning...

Mia sa...

Jonny// så långt har jag ännu inte nått i min "ångest" att jag tror att IFK skulle trilla ner i div 1.

Men, poängen måste trilla in snart.