fredag, maj 19, 2006

Hotellstandard

Kan ju lugnt påstå att det var rejäla kontraster mellan hotellet i Köpenhamn och Ibis i Hägersten. Här på Ibis är det lite småsunkigt, filtmatta på golvet, tråkig frukost och noll atmosfär. Addera ljudet från vägen utanför = lågt betyg.

Nu är jag inte sådär jättevan hotellgäst, men mina topptre kommer här:
  • Hotel Guldsmeden, Köpenhamn
  • Klosterhotellet i Vadstena
  • Scandic Sydhavnen, Köpenhamn/NH Capelle, utanför Rotterdam

De två hotellen på delad tredje plats var mer fräscha, än hade atmosfär. Finaste hotellet jag sovit på (i några timmar) var Hilton i Eilat. Men ett sådant hotell skulle jag aldrig boka in mig på, alldeles för flådigt och opersonligt. Bästa service hade nog King Salomon i Eilat. Men rummen var inte så roliga.

Inga kommentarer: