lördag, maj 20, 2006

Eurovision Song Contest

Jodå, jag höll mig vaken genom alla bidragen. Vi satt där med papper och penna och kvällstidningar och skrev våra omdömen.

Måste nog säga att Kroatien var klart sämst av alla bidrag, dock i stark konkurrens av Makedonien, Turkiet, Ukraina och Armenien.

Helena Paparizzo tillhör verkligen inte någon av mina favoriter. Usch!

Maltas bidrag hade framförts hundra gånger bättre av Fame. En riktig Fame-låt. Den maltesiske killen som sjöng var alldeles för slemmig.

Rumäniens bidrag kommer nog att spelas på discona i sommar. Tjänar på att man slipper se killen som sjunger.

Frankrikes bidrag var vackert. Men hon sjöng dock för falskt.

Saknar den manlige programledaren knappar i sina skjortor?!?

Bosniens bidrag går säkert långt, men jag gillar verkligen inte etnostuket. Usch.

Fattar faktiskt inte varför Greklands bidrag varit så haussat. Otroligt slätstruken låt.

Rysslands svar på Darin? Tror att han kommer att skrälla.

Så här tippade maken de sex bästa bidragen:
Rumänien, Bosnien, Finland, Grekland, Sverige och Ryssland. Vinnare: Bosnien

Mitt tips ser ut enligt följande:
Ryssland, Rumänien, Bosnien, Finland, Sverige och Litauen Vinnare: Sverige.

Kanske bör förtydlga att det gäller de sex bidrag som vi tror kommer att placera sig högst.

Snart börjar redovisningen av röster. Brukar vara hur segt som helst. "Pausunderhållningen" är usel. Då kan man blogga. Om ett tag vet vi vem av makarna Frisk som tippade bäst. Ett är iallafall säkert och det är att maken har ett otroligt musiköra.

Inga kommentarer: