tisdag, maj 23, 2006

Inte alltid som man tänkt sig

Ibland blir inte dagarna som planerat. Denna dag är en sådan. Istället för planeringsmöte, bokbord på högskolan och en mängd andra saker har jag tillbringat dagen hemma med yngste sonen. Sent igår kväll ramlade han när han hade följt sin kompis till bussen. Slog i vänster axel rejält. Misstänkt brott på nyckelbenet och han hade väldigt ont. Efter samtal med akuten blev det att åka in. Gick trots allt ganska fort där. Vi kom in vid 23-tiden och var hemma igen vid 2-tiden. Det var ett brott på nyckelbenet och han fick ett förband (likt en sele som ska spännas) och värktabletter. Som väl var var det ett fint brott och inga andra skador på axeln. Tur i oturen så är det vänstersida han skadat.

Mattias somnade direkt när jag fått bäddat om honom, men själv var jag uppe i varv och somnade inte förrän vid 03.30-tiden. Pust.

Hur kan personalen som jobbar natt på sjukhus se så pigga ut?!? Mötte Simon som jobbar som läkare när vi var på väg hem och han åt glatt på ett äpple. Inte märktes det att klockan hade passerat midnatt för länge sedan... Nattjobb är inget för mig.

Idag har Mattias väldigt ont och själv är jag dundertrött trots att jag sovit på dagen. Känner mig som en urvriden disktrasa. Mat till barnen och så ska jag sätta mig och skriva texten till Signerat. Sen blir det tidigt i säng. Hoppas jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, det lät inte alls skoj att ramla så. Hoppas att han läker fint och mår, fast omständigheterna, bra.

Kan inte heller förstå hur sjukhuspersonal ser så pigga och glada ut fast underliga tider mitt i natten. Låg en vecka på sjukhus då jag hade blivit diagnostiserad med diabetes - nästan alla, oavsett tid var så glada. Utom en, hon var sur som ättika - fast det var på eftermiddagen....kaffebrist?