tisdag, november 20, 2007

Fullmäktigedebatt

Lunchpaus. Matkön är så lång, så jag passar på att blogga lite.

Förmiddagens fullmäktigedebatt har varit motionsbehandling. Sex av sju motioner har behandlats. Folkpartimotionen om att bilda en Östra Götalandsmotion gav en rejäl debatt. En debatt som innehöll samma argument som de tidigare debatterna om regionfrågan. Inte nytt.

Jag deltog i debatten om att inrätta en kultursamordnare i vården. Anförandet hittar du här. Det hör ju inte till vanligheterna att man blir recenserad av fullmäktigekollegorna men Jarl K (s) gav beröm från talarstolen för mitt anförande. Han inflikade dock att jag borde rösta ja till att kultursamordnare inrättas...

Jag hade gärna sett en kulturutvecklare i vården, men dagens beslut motsäger inte det. Det viktiga är nu att det verkligen sker en utveckling där kultur i vården är en naturlig del i hälso- och sjukvården.

Inga kommentarer: