tisdag, november 06, 2007

Imorgon kampanjas det

Kristdemokraterna har dragit igång sin kampanj "Ett schystare Sverige". Och vem vill inte ha det?

Det är fyra huvudområden som lyfts fram:
  • Civilkurage
  • Psykiatri
  • Barnen
  • Äldre

Det handlar om ett samhälle byggt på respekt, värdighet och omsorg om sin nästa. Att bry sig. Och att ta ansvar. Det måste vi alla hjälpas åt med.

Imorgon ger jag mig ut i kampanjen. Riksdagsledamoten Dan Kihlström besöker Jönköping och vi ska bl a besöka Smålands Musik och Teater för att han ska få veta mer om Freja Musikteater. Ett bra exempel på att kultur kan ge ett rikare liv och utveckla och stärka barn med autism. Kanske det även delas ut några kampanjtidningar. I det moderna kampanjarbetet så finns givetvis en kampanjblogg och så facebook så klart.

Just nu oroar jag mig dock för väderrapporten som utlovar snö till imorgon. Som vanligt har jag varit sen med att boka tid för däckbyte. Ingen tid finns förrän fredag morgon. Jag är för klen för att byta däcken och maken har nackspärr. Men, det löser sig nog på något vis imorgon.

Förresten, hur skulle du stava till "schyst"? Jag skulle nog skriva schysst eller juste.

Inga kommentarer: