måndag, november 19, 2007

Intensiv dag

Efter en vecka utomlands på studieresa fanns det mycket att ta tag i när jag kom tillbaka till landstingskansliet i dag. Mååååånga mejl att svara på. Lägg där till att tisdag-onsdag denna vecka är landstingsfullmäktige med budgetdebatt och ett antal motioner som ska behandlas. Det kräver en del förberedelse. Eftersom jag inte är riktigt bekväm i talarstolen måste jag skriva ner allt det jag ska säga. Det är säkrast så. Nu (vid 22-tiden) är jag klar med mina anföranden. Imorgon skrivs de ut. När debatterna är avklarade lägger jag ut dem på min hemsida.

Imorgonkväll är det dessutom middag med landstingsfullsmäktige där landstingets arbets- och kulturstipendium ska delas ut. Det är jag som delar ut dem. Hade 30 minuters marginal innan de stängde när jag skulle hämta ut klänningen som varit inlämnad på kemtvätt... Håret har jag inte hunnit klippa. Hm.

Sen finns det ju saker som sker efter onsdag som också behöver förberedas. Det händer mycket nu. Men jag gillar faktiskt när det är mycket att göra. Man blir lite mer skärpt och fokuserad då och får mer uträttat.

Jag har med mig datorn till fullmäktige. Om möjlighet ges blir det ett par kommentarer från debatten om budget, motioner och regional utvecklingsplan. Kanske någon bild.

Dags att sova nu så att jag är pigg inför morgondagens debatter.

Inga kommentarer: