fredag, januari 25, 2008

Hotellfrukost

Jag gillar hotellfrukostar. Mest för att man kan slappna av, läsa DN och SvD utan att behöva tänka på att plocka undan allt eller disken. Ett måste för mig när jag bor på hotell är scrambled eggs och bacon. Det hör till.

I Uppsala bor jag på Hotell Svava. Ser att Bakom kulisserna sätter betyg i form av 4 vitsippor på frukosten på Park Inn. Frukosten på Svava når bara en trea. Äggröran var lite flottig och det fanns INGET stekt bacon. Hm. Prinskorv eller köttbullar är inget jämförbart substitut för min del. Det borde egentligen rendera en tvåa i betyg, men det som bidrog till en trea var ägghalvorna med rom och västkuströran. Även utbudet på bröd drog ner betyget. Jag saknade ett gott grovt bröd.

1 kommentar:

Björn Asserhed sa...

Så trevlig att du är här i Uppsala och hedrar oss med din närvaro.

Hemma hos Asserheds fanns det inget bröd alls till fruktost idag. Men gott om filmjölk :)