måndag, januari 07, 2008

Åter till vardagen

Den långa och sköna julledigheten är över. Nu är det full fart igen. Idag har jag tillbringat dagen i Stockholm. Tågresan ägnades åt att skriva veckans ledare till Kristdemokraten. I övrigt har dagen ägnats åt sammanträde med styrelsen för Länsmusikens Samarbetsråd (LäS) och mingel på Svensk Scenkonst.

Det känns som att LäS har tagit ett par steg framåt. Sammanträdet ägnades till största del åt förberedelser av årsmötet som hålls i mars i Göteborg.

Minglet var ganska intressant och trevligt. För mig som fortfarande är ganska ny inom scenkonstsammanhang var det många okända ansikten. Kände mig ganska bortkommen, men det var jag nog inte ensam om. Varmt, trångt och trevligt. Det blev många intressanta samtal med människor som jag inte träffat tidigare, men hoppas på att möta igen i något sammanhang. Måste säga att jag är imponerad av dem som kan glida runt avslappnat med assiett och glas. Jag var lite nervös för att glaset skulle glida ur det lilla fästet och krascha i golvet vid minsta felrörelse. Hm.

Kvällen avslutades tillsammans med Hannah ute i Midsommarkransen över en god pasta. Känns som att det är alldeles för sällan som vi kan ses. Alltid lika trevligt att ses.

F ö startade IFK Norrköping sin träning idag efter julledigheten...

Inga kommentarer: