fredag, januari 11, 2008

Julgransplundring på kansliet

I eftermiddag har jag varit på julgransplundring på partikansliet i Jönköping. Någon gran såg jag inte till, men väl en skål full av smällkarameller och två dignande kakfat. Smällkaramellerna hade Stina gjort och fikabrödet hade Stina och Ingegerd bakat. Undrar varför inte Erik hade bakat något? Den rosa smällkaramellen är min och kommer att pryda vår gran nästa jul...

Det blev många skratt kring bordet och inte minst bidrog Maria Larsson med dråpliga berättelser. Vi kunde konstatera att både Maria och jag har haft som tradition att ha kombinerade födelsedagskalas och julgransplundringar när vi var små. Hon har dock återupptagit denna tradition. Hos mig är julen redan utstädad...

F ö var Maria väldigt tjusig i sin lila hatt!

Inga kommentarer: