måndag, januari 14, 2008

Ett lugnt födelsedagsfirande

Måndag igen, men inte vilken måndag som helst utan min födelsedag. Det blir dock ett lugnt och stillsamt firande. Inga jämna år, så det är inte mycket att fira. Håkan erbjöd frukost på sängen, men jag tackade vänligt för omtanken och avböjde. Ville inte bli väckt 05.00...

Min födelsedagspresent fick jag redan i december. Längtar! Fick även "Fladdermusmannen" av Jo Nesbö. Har du inte upptäckt den norske polisen Harry Hole än, kan jag varmt rekommendera böckerna om honom!

Bakade dock en kaka igår som jag bjöd mina kollegor på till förmiddagsfikat. Det blev Hägglunds kaka. Klickar du på länken hittar du receptet på den goda mjuka kakan.

Annars har dagen ägnats åt utskick inför årsmötet med Länsmusikens Samarbetsråd den 5-6 mars i Göteborg. Tur att man har jobbat som ombudsman:-) JP var på kansliet och överlämnade de namnförslag som inkommit i deras tävling om namn på det nya Musik- och Teaterhuset, i folkmun kallat Smothuset. Många kluriga och roliga namnförslag har kommit in. Under våren kommer det att bli en formell namntävling som omfattar hela länet. Vad tycker du att det nya huset ska heta?

Inga kommentarer: