tisdag, januari 29, 2008

Närradio om miljön

Kristdemokraterna i Jönköpings kommun sänder närradio varje tisdagsmorgon. Imorse var det min tur att hålla i sändningen. Med mig i studion var min landstingskollega Jan-Erik Lagärde. Vi samtalade om miljöpolitik och mer specifikt de tio punkter som Göran Hägglund presenterade i sitt tal på kommundagarna. Hur kan vi använda oss av det i landstingspolitiken?

Det svåraste med att sända radio är faktiskt att hitta musik som passar och gärna då svensk musik. Jag har fått kritik från en lyssnare för att jag spelar för mycket "utrikisk musik", och det gäller ju att vara mån om lyssnarna. Mina svenska skivor är dock inte så många och flera av dem lite gamla. Som väl är sänder jag bara fyra gånger om året, så då kanske det inte gör så mycket att flera av låtarna återkommer...
Teknikern tog en bild på oss i studion. Blixten reflekterades dock i glasrutan så att J-E syns i dunklet.
Kanske det är dags att putsa rutan?:-)
Bor du i Jönköping har du möjlighet att höra reprisen av programmet. Det sänds på lördag kl.10 på 98,5.

Inga kommentarer: