måndag, december 29, 2008

Ingen jaktlycka

Idag fortsatte jakten efter något snyggt att ha på mitt födelsedagskalas. Det var en tröstlös vandring från affär till affär. Galge efter galge. Provhytt efter provhytt. Usch! Att gå i klädaffärer tar verkligen på krafterna. Trött och besviken, kryddat med en stor dos dålig självkänsla. Och det är ingen rolig känsla. Ska det verkligen vara så svårt att hitta något snyggt att ha på sig?!? För jag hittade inget jag ville ha och hittade jag något så passade det inte. Grr. Jag tittade avundssjukt på de långa köerna till kassan. Jag ville ju också dra mitt kort och få en kasse i handen. Men icke.

Orkar inte ge mig ut på en ny runda imorgon. Avvaktar till helgen. Måste hämta lite kraft och inspiration först.

Just nu känns det frestande att gå loss på en av chokladaskarna. Rationellt va? En uppäten chokladask skulle ju inte direkt inverka positivt på möjligheten att hitta några snygga kläder...

Inga kommentarer: