onsdag, december 17, 2008

Det osar hett i köket

Imorgon levereras nya vitvaror till köket. Äntligen ska en ny diskmaskin ta plats under diskbänken. Jag kommer att le varje gång jag ställer in disk i den. Iallafall första halvåret;-) Gillar verkligen inte att diska för hand. Finns det något tråkigare? Rörmokaren har lovat att koppla in den före jul. Härligt!

Det kommer även en ny kyl/frys. Något jag sett fram emot. Mer utrymme i kylen och mindre elförbrukning. Trodde i min enfald att det bara var att dra ut den gamla kylen/frysen när jag väl frostat av frysen och rensat ur kylen. Men icke! Tidigare husägare har upprepat sitt märkliga golvläggande vid kylen. Golvet är lagt så att fötterna på kylen sitter fast under kanten av golvet. Hur i hela friden ska vi få ut kylen?!? Den sitter fast! Grrr. Risken är stor för att golvet spricker om vi brukar våld för att få ut eländet. Vi har inte riktigt tid att lägga nytt köksgolv under julledigheten. Vad gör vi?

Det har osat rejält i köket under kvällen och det beror inte på vare sig vidbrända pepparkakor eller skinkkok. Dimmorna har inte skingrat sig än i köket. Kylen står där den står. Grrr.

Inga kommentarer: