söndag, november 16, 2008

Och plötsligt var det söndag

Den här helgen gick alldeles för fort. Kom hem sent i fredagskväll. Upp lördagmorgon för att dammsuga och plocka undan lite. Mina föräldrar kom vid lunch. Vi var på teaterpremiär på kvällen och såg "Grabbarna mittemot" på Stickan. Kan varmt rekommenderas! Men skynda dig om du vill ha en biljett, för de har rykande åtgång. Pjäsen var både tänkvärd och humoristisk med mycket värme. Jag gillade den. Den seglar nog upp på min topp-5-lista över de föreställningar jag sett ges av Smålands Musik och Teater.

Idag har pappa hjälpt till att koppla bort den gamla diskmaskinen. Mindre kul att se hur det såg ut under den. Det blir nog till att lägga nytt golv i köket innan en ny diskmaskin står på plats. Hm. Undrar hur de som bodde här tidigare tänkte när de lade"klickgolv". De har nämligen inte lagt "klickgolv" under diskmaskinen, utan kanten av golvet gick längs diskmaskinens framkant, så vi hade problem med att få ut den. Vatten har troligtvis läckt in under "klickgolvet". Frågan är när vi ska hinna lägga nytt golv?!?

Eftermiddagen borde ha ägnats åt förberedelser inför veckans landstingsfullmäktige, men jag är för trött för det. Har legat i soffan och tittat på det allsvenska kvalet istället. Mina tankar kring det hittar du här. Grattis BP!

Fortsätter slappa i soffan och inväntar Romderbyt. Forza Roma!

Inga kommentarer: