lördag, november 08, 2008

Pyssellördag

När Håkan är borta kan man passa på att breda ut sig över köksbordet med massor av småsaker utan att få kommentarer och suckar om att det är rörigt. För det är faktiskt en enda röra av prylar på köksbordet nu. För en utomstående kanske ofattbart rörigt, men för mig fullt logisk ordning:-) Dagen har m a o ägnats åt pyssel. Jag gillar att pyssla. Skapa små minnen.
  • Bilder har beställts till "Berlinalbum" och "vardagsalbum". Just vardagbilder är jag urusel på att sätta in i album och skriva små kommentarer till bilderna. Nu ska det bli bättring!När åren går kan det bli en trevlig stund att resa bland just vardagsminnen. Midsomrar, födelsedagar, grillpremiärer, renoveringar, släkt och vänner på besök o s v.
  • Skapande av tre små tavlor på tema hjärtan. Det har målats, klippts, skurits och klistrats. Tanken är att de ska sättas upp på en av väggarna i hallen i källaren.
  • Sorterat bilder, bränt till CD och märkt upp fodral.
  • Sorterat trådrullar, knappar, band, spetsar mm i sylådan.
  • Scrappat Fias bal. Den gick f ö av stapeln för två år sen...

Jag har många idéer kring olika scrap-teman. Får bli ett par i månaden om inspirationen faller på. Mest för min egen skull för att skapa minnen kring händelser. Men det kan kanske bli någon present också...

Inga kommentarer: