söndag, november 23, 2008

Söndag igen

Även den här helgen gick fort. För fort. Känns inte som att jag vare sig fått den vila jag behöver eller hunnit göra allt det där som ska göras. Två sidor som är ganska svåra att förena, iallafall för mig. För donas det blir det ingen vila. Vilas det, är känslan av att inget blivit gjort som ett mörkt skammoln över mig. Varför är det så svårt att bara slappna av och ta dagen som den kommer och inte göra någonting? Njuta av en bra bok. Varför måste jag "göra något" för att känna mig nöjd med min dag? Knepigt. Just nu är dock tröttheten stor. Sover gott, så sömnproblem har jag inte. Kanske är det lite för mycket bara. Dagarna går alldeles för fort...

Igår var lillasyster Ulrika här med sin familj. Trevligt besök och vi planerade mitt och svågerns gemensamma födelsedagskalas. Det är en del som ska fixas inför det.

Såg förresten Dansbandskampen igår. Skrattade gott och sjöng med till Paul Paljetts gamla hit "Guenerina". Mindes alla orden trots att det är 30 år sen den spelades om och om igen på min lilla bandspelare. Jag var förresten med i Paul Paljetts fan club och medlemskortet var i form av ett hjärta. Tror att jag har det kvar på i någon kartong på vinden.

Inga kommentarer: