fredag, november 21, 2008

Höstmöte i Linköping

Hemma igen efter ett par dagar i Linköping. Jag har varit på höstmöte med Länsmusikens Samarbetsråd. Det har varit två dagar med intressanta och givande diskussioner om musikens roll och betydelse, Kulturutredningen, regionalisering, avsaknaden av en nationell musikpolitik, vad som händer med Rikskonserter mm. Det finns många utmaningar, en del hot och stora möjligheter för Länsmusiken. Förutom samtalen har det varit tid för gemenskap, konsert och god mat.

Det var Christian Lindberg som dirigerade igår. Han hade en knallblå skjorta med något gult mönster. Satt och undrade om det var JAS-plan? Änder? Tranor? Det var fjärilar.

En sån här vecka tar på krafterna och jag har haft huvudvärk ett par dagar. Det är en viss anspänning när man ska leda diskussioner. Så nu är jag rejält trött. Finns stor risk för att jag somnar innan omröstningen av Idol presenteras. Men jag kommer garanterat att sova gott. I min egen säng. Skönt.

Det har varit en bra vecka.

Inga kommentarer: