söndag, november 30, 2008

Första advent

Förra året lovade jag mig själv att jag skulle vara ute i god tid med pyntande, bak och julklappar. Ändå blev det första advent och adventspyntet låg kvar uppe på vinden. Hm.

Så, dagen har ägnats åt adventspyntande. Byte av gardiner i kök och vardagsrum, adventsstjärnor och ljusstakar, julstjärnor i fönstren, dukar, knyta godiskalendrar, glögg, hyacinter, stearinljus mm mm. Nu är det riktigt adventsfint inne. Inser att jag för varje år pyntar allt mindre, men det är några saker som jag absolut vill ha framme när det lider mot jul. Samtidigt kan jag tycka att det är lite trist att ta fram samma saker år efter år...

Jag tycker om traditioner och vill gärna hålla fast vid dem. En sån sak är julgran. Nu har Håkan lyckats få med barnen på att vi inte ska ha vår vanliga julgran, utan en mindre sådan som kan stå i burspråket. Hm. 4 mot 1 och jag fick vika mig. Håkan tycker att det är dags för lite nytt julgranspynt också. Såg att det fanns snyggt pynt på Åhléns;-)

Sönerna var dock inte lika pigga på att överge traditionen med godiskalender...

Inga kommentarer: