söndag, december 28, 2008

Ingen klänning, men väl ett nattlinne...

Det har varit en lugn och skön julhelg. Tid för vila, bokläsning, filmer och att umgås med familjen. En och annan skumtomte och pralin har slunkit ner. Men inte för många. Annandagen kom Fias Mick på premiärbesök och det var en trevlig och positiv ny bekantskap. Mick var t o m så artig att han inte protesterade när jag ville att han och Fia skulle titta på dvd:n från Kanes konsert på De Kuip;-) Han känns som en i familjen Frisk.
Annandagen tittade även H & A in på lite broccolipaj på väg hem från HV-matchen. Frågan är om det blir någon resa till den albanska kusten?

Idag har Håkan och jag passat på att ta en utflykt samtidigt som vi skjutsade hem Fia och Mick till Göteborg. Mellandagsrea i Göteborg! Jag som inte är speciellt förtjust i att shoppa kläder tyckte att det var ganska roligt, även om jag var lite låg när vi satte oss i bilen för att köra hem. Och det berodde inte på att Håkan och jag blev osams som vi brukar bli i klädaffärer. För jag tror faktiskt inte att vi blev osams en enda gång idag, även om vi fräste lite till varandra i en av affärerna. Han gillar inte heller att shoppa kläder om man säger så. Det var ändå han som hittade snygga kläder och höll ut längst. Hm.
Min låghet berodde mer på hemska provhytter med obarmhärtigt ljus och avslöjande speglar. Jag mår alltid dåligt i provrum och det är nog anledningen till att jag inte gillar att shoppa kläder. Min kropp är inte riktigt anpassad för att prova snygga kläder om man säger så. Och nej, jag hittade inget att ha på mig till mitt kalas. Det var ju det som var målet med dagens shopping. Jag ville hitta något snyggt men inte för "uppklätt". Håkan föreslog det ena, än det andra. Jag rynkade på näsan, tyckte att det för på tok för dyrt eller innehöll ull. En del av de plagg han tog fram kändes inte riktigt som min stil. Vilken den nu är?!? Håkan var som en riktig shoppare där han kryssade otröttlig mellan ställningar och galgar och hämtade inspiration från skyltningen. "Är inte det där snyggt?" Det var jag som gav upp när skavsåret på smalbenet från stöveln gjorde för ont. Ovan shoppare som jag är hade jag valt hel fel skor...

Det får bli en tur in till Jönköping för ny jakt på "kalaskläder". Ångest!

Bästa fyndet i dag blev för min del ett mjukt och skönt rödvitrandigt nattlinne. Det behövdes det ingen provhytt för att köpa!;-)

Inga kommentarer: