onsdag, december 03, 2008

Studiebesök på Ryhov

Idag har jag tillbringat dagen på Ryhov och medicinkliniken. Inte som patient, utan som politiker på studiebesök. Förmiddagen tillbringade jag på "Hjärtavdelningen" och fick följa med en kardiolog i hans arbete. Det var dock väldigt lugnt, inte en enda patient fanns på HIA under den tid jag var där. Desto mer tid hade han till att informera mig om verksamheten. Intressant att få veta mer om hjärtverksamheten på Ryhov och vad som kan utvecklas.
Eftermiddagen var jag på lungmedicin och fick följa en sjuksköterska i hennes arbete på avdelningen.

Stort tack till alla som tagit sig tid att ta hand om mig och berätta om verksamheten!

Nästa klinik att besöka är kirurgen. Det kan bli väldigt intressant för jag fick frågan inför besöket om jag tål blod...

Förhoppningsvis finns det möjlighet att fortsätta med dessa studiebesöksdagar nästa år. Det finns flera kliniker som jag skulle vilja tillbringa en dag på för att lära mig mer om deras verksamhet.

Inga kommentarer: