måndag, april 20, 2009

Tillbaka vid datorn

Nu är jag tillbaka vid datorn igen. Jag har haft ett ofrivilligt och frivilligt datoruppehåll. Kanske lite märkligt att säga så i denna digitala tidsålder då dator och internet är en del av vardagen. Men faktiskt ganska nyttigt att inse att världen fungerar ändå utan att jag är uppkopplad.

Upptäckte på onsdagsmorgonen att min dator låst sig och jag kommer inte in i den förrän jag dockat in den på kansliet. Väl hemma från Stockholm i fredagskväll hade jag inte någon lust att ta tid med att kolla mejlen, ville ju umgås med maken. Lördagen och söndagen lät jag också familjens dator stå. Det hade ju gått bra tre dagar, så varför inte en helt ledig helg? Nu bävar jag lite för att öppna mejlen. Det finns säkert en del att ta tag i...

Frågan är om jag ska ta med datorn när jag far till Oslo imorgon och är borta till fredag? Onödigt bagage att släpa på?

Inga kommentarer: