lördag, maj 29, 2010

Det är VI som ÄR NORRKÖPING!

Min puls är fortfarande onormalt hög. Vad hände?!? IFK Norrköping vann på tilläggstid i den tidiga "seriefinalen"! Vilket inhopp av Russel! Jag får nypa mig i armen. Jo, det är sant. IFK vann! Så härligt! Hade det varit samma läge 2009 hade det inte blivit seger...

Vi såg matchen på nätet och det var en plåga framför datorn i källaren. Hopp, förtvivlan, glädje, frustration. Vi stod upp och skrek när Telo kvitterade. Vi stod upp och skrek när Russel sköt in segermålet. Vi tittade lyckligt på varandra och undrade vad som hände? Var det sant? IFK vann!

IFK Norrköping 2010 överträffar fortfarande mina önskedrömmar inför säsongen. Jag tippade och hoppades med hjärtat att IFK skulle slippa en bottenstrid och hamna 5-8 plats. Efter 9 omgångar leder IFK Superettan. Det trodde jag inte ens i mina vildaste fantasier skulle ske. Jag njuter så länge det varar. Men någon bottenstrid lär det inte bli i år. Inte med det här laget!

Vilket mål av Telo! Riktigt läckert!

Jag är stolt över att IFK inte gav upp utan kämpade hela vägen. Viljan att vinna var större...

Tilläggstid i utsatta lägen är en plåga. Idag blev det lycka. Glädje.

Kul att Gopeking samarbetar med C Sports och sänder matcher via nätet. Jörgen Löwenfeldt är riktigt bra som kommentator.

F ö anser jag att trummor bör förbjudas på fotbollsarenor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Riktigt underbar vinst!

Jag håller med dig om trummorna, speciellt i en liten skit klack som syrianskas, de hördes endast tre ggr på hela matchen...

Släng trumman i papperskorgen...