tisdag, maj 18, 2010

Mycket tågtid för pengarna

Verkar inte som att jag och tågresor är någon bra kombination. Allt som oftast är det förseningar av olika anledningar som gör att jag blir sen till olika möten eller hemmet. Det är ganska frustrerande, även om man inte kan annat än skratta åt eländet. Vad hjälper det att bli arg? Ingenting.

Nu sitter jag på tåget till Stockholm. Vi har stannat i Linköping för andra gången idag. Och hur kul är det?!? När vi anlände första gången, i tid, blev vi stående efter beskedet att bron över Göta Kanal (eller som han sa i högtalaren en gång Göta älv) var trasig. Beskedet blev att vi skulle åka tillbaka till Mjölby och sen vidare mot Stockholm via Hallsberg. Efter en bra stund började tåget rulla mot Mjölby och halvvägs där kom kontraorder - bron är lagad! Vänd! Och vi vände.

Nu är vi åter på väg mot Stockholm den rätta vägen. Frågan är hur sen jag blir till styrelsemötet med Folkhögskoleföreningens styrelse?

Någon sa till mig att han såg tågförseningar som "gratistid - tid att inte göra någonting". En bra inställning!

Inga kommentarer: