måndag, juli 19, 2010

En julimåndag

Eftersom H jobbar hela sommaren, var helgens lilla utflykt till Helsingör vår semester i sommar. Lata och sköna dagar.

Måndag igen och jag är fortfarande "ledig" från kansliet. Började dagen med ett pass squash med H och det kändes att det var ett par veckor sen sist. Hur känns det imorgon?

När väl ångan var uppe blev det trädgårdsarbete. Äntligen skulle våra rosor som dött i vintras tas bort. De står på framsidan av huset och det är ju inte så fint välkomnande att mötas av döda rosbuskar. Har faktiskt skämts lite för det. Men nu är det historia. Jag har sågat ner dem, rensat ogräs och klippt gräset. Bakom två av de döda rosbuskarna fanns det faktiskt gröna grenar med rosknoppar. Då blir man glad! Nu ser det ok ut på framsidan även om blomman på trappen farit illa av värme och skyfall. Fortsatte med att rensa lite ogräs i gräsmattan på baksidan innan den klipptes. Undrar hur många procent gräs som vår "gräsmatta" består av?

Nu när jag har skjutsat H till jobbet, passar jag på att jobba lite. Mejl ska besvaras och lite skrivjobb göras inför valrörelsen. Kort sagt en helt ok dag. Hoppas att vädret håller i sig, för jag tänkte grilla med sönerna ikväll.

Inga kommentarer: