tisdag, juli 20, 2010

Vad tänkte vi på?

En av sönerna har tjatat länge om att han vill att vi ska ut och paddla. Ingen av oss föräldrar är väl några "vildmarksmänniskor" som gillar att paddla, sova i tält och laga mat på stormkök. Visst har jag varit på kanothajk som barn och tyckte att det var jättekul. Men nu, typ 30 år senare. Nja. Har nog blivit lite bekväm. Jag kan tycka att det är charmigt att tälta, men då på en campingplats. Inte mitt ute i ingenmansland. Dessutom är jag hysteriskt rädd för ormar. Vad har vi gett oss in på?!?

Insåg att vi bara hittade tre sovsäckar hemma. Hur göra? Lotta? Vem får sova utan? Näe, det blev en tur in till stan för att köpa en till.

Har googlat på pinnbröd och hittade ett recept. Så nu ska det förberedas en deg som vi kan använda imorgon kväll.

Köttfärssåsen ligger i frysen. Yngste sonen är inte heller så pigg på vildmarkslivet och protesterade högljutt när vi började prata om vita bönor och korv. Nu blir det köttfärssås och snabbmakaroner. Helt ok kompromiss.

Samtidigt som jag undrar hur vi kunde gå med på detta äventyr, är jag glad över att vuxna söner vill umgås med sina föräldrar på sommarledigheten. Det gäller att ta vara på de tillfällena. Minnen att plocka fram senare. Ibland har kärleken till barnen ett pris;-)

Inga kommentarer: