söndag, juli 04, 2010

Tre bra dagar i Örebro

Hann inte med annat än att bildblogga och twittra från Rikstinget. Det var fullt upp med förhandlingar, nätverkande och sociala aktiviteter. Som delegationsledare hade jag ju ansvar för att se till att ombuden från länet var på plats, yrkanden lämnades in o s v. Och det gick inte alltid som jag velat. Frågan är om jag får förnyat förtroende som delegationsledare igen?

Det var tre bra dagar i Örebro. Härligt att träffa alla vänner och kollegor från hela Sverige. Kloka beslut har fattats som formar vår politik. 13 steg till ett mänskligare Sverige presenterades och du kan läsa mer om det här. Riktigt kul att kulturpolitiken tar plats. Vill du veta mer om besluten på rikstinget, läs här. Debatten om politikens gränser har bara inletts och det ska bli intressant att följa den och ta del av den. Det är en debatt som behövs. Allt är inte och ska inte vara politik.

Sömnen blev det sisådär med under Rikstinget. Som det brukar. Men jag var inte ute och slarvade om någon nu trodde det. På mitt hotell fanns ingen AC och fönstret gick inte att ha öppet nattetid eftersom musiken och glammet från en uteservering var ganska störande. Så, det var varmt. För varmt för att kunna sova bra.

Väl hemma vid 19-tiden igår slog jag mig ner i skuggan på altanen. Njöt av den härliga sommarkvällen.

Inga kommentarer: