fredag, september 03, 2010

Beordrad vila!

Gårdagskvällens frossa fanns kvar i morse. Blossande kinder och blanka ögon var vad som mötte mig i spegeln. Feber, frusen, tjock i halsen och ont i huvudet. En ipren kryddade min frukost.

Idag har jag besökt Bräcke Diakonis vårdcentral i Nässjö tillsammans med riksdagsledamoten Irene Oskarsson och landstingsledamoten Reidar Wångehag. Ett intressant och bra besök.

Irene och jag åkte vidare till Aneby. Fick lite tid till att kolla mejl och småprat innan det var dags för nästa valaktivitet - vi slog ett slag för vikten av att det finns en blodbuss i länet. Med en blodbuss skulle fler kunna bli blodgivare och det skulle bli lättare att ge blod regelbundet. Inte minst för dem som bor på annan ort än där det finns en "tapp". Irene lovade dyrt och heligt att hon skulle bli blodgivare om en blodbuss fanns på plats i Aneby. Lovar att följa upp det löftet!

Irene som är distriktsordförande beordrade mig att åka hem och bädda ner mig. Det är ju trots allt två veckor kvar att kampanja och det är bättre att stämma i bäcken... Erkänner, jag var inte svår att övertala. Känner mig ganska vissen. Esberitox är min vän just nu.

Det har varit några dagars intensivt kampanjande nu. Riktigt roligt. Speedway i Gislaved, Adelövs marknad, valstugan o s v.

Kvällens aktiviteter i Skillingaryd missar jag tyvärr, liksom morgondagens aktiviteter runt om i kommunen. På måndag hoppas jag vara igång igen!

Inga kommentarer: