torsdag, september 09, 2010

Lite verkstad

Idag har jag ägnat största delen av dagen till sammanträde med UKD. Kändes faktiskt ganska skönt att få ägna en dag åt "verkstad", istället för att valkampanja och prata om vad vi vill göra om vi får fortsatt förtroende av väljarna. Förstå mig rätt, det är kul att kampanja och möta många människor men mycket roligare att omsätta politik i handling och få resultat.

Vi var med UKD i Värnamo. Först blev det en rundvisning på folkhögskolan som gav mig nostalgiska vibbar. Det var ju där jag mötte min blivande man. Vi var bl a nere i pingisrummet och det gjorde ont i hjärtat att se hur förfallet elevhemmet är. Pingisrummet går inte längre att använda. I det rummet flirtades det ju friskt när vi spelade rundpingis. Desto roligare var det att se Juliahuset som är så fint och väl genomtänkt när det gäller inredning. Efter rundvandringen var det sammanträde. På dagordningen fanns regional kulturplan, kultur- och arbetsstipendier, projektansökningar mm. Bra och givande diskussioner. Vi avslutade sammanträdet med ett besök på Smålands Konstarkiv. Det är en intressant tid där kulturen tar plats och mycket är på gång. Jag ser fram emot arbetet med att ta fram en regional kulturplan för Jönköpings län.

Nu kunde jag ju inte låta bli att kampanja idag, utan for till Habo för att möta väljare på torget där. Det är ju trots allt valrörelse och jag vill gärna fortsätta med att omsätta ord till handling även nästa mandatperiod!

Inga kommentarer: