torsdag, september 23, 2010

Denna väntan...

Så här efter valrörelsen har jag dragit på mig en rejäl förkylning. Inte roligt alls. Men en trött kropp har väl inte så mycket motståndskraft? Hostar, fryser, snorar och snörvlar.

Idag ska jag med hjälp av Ipren och Cocillana-Etyfin ta mig till Alliansgruppmötet i Vrigstad. Fokus för gruppmötet är budget 2011, så det känns viktigt att vara med. Men jag får väl försöka hålla mig på behörigt avstånd, hosta i armvecket o s v för att minimera risken att smitta ner mina kollegor... Jodå, jag har sprit i väskan. Handsprit.

Räkningen av personkryssen i landstingsvalet dröjer. Just nu räknas kommunkryssen och det tar sin tid. Risken finns att vi inte vet förrän nästa vecka hur vår nya landstingsgrupp ser ut. Ingen rolig väntan.

Dags för ännu en stor mugg med te och honung.

Inga kommentarer: