onsdag, september 01, 2010

Tankar efter en radiodebatt


Idag har det varit direktsänd landstingspolitisk debatt i Radio Jönköping. För mig var det premiär i ett sånt här sammanhang och jag lärde mig en del inför framtiden. Kände inte riktigt att jag kom in i debatten, så jag måste ta för mig mer och vifta mer (läs tydligare) för att få ordet i sällskapet av garvade politiker.

Frågor som diskuterades var bl a vårdvalet och patientavgifter. När det gäller vårdvalet så är det märkligt att (S) fortfarande hänger upp sig på hur själva vårdvalet gick till. Det är ju historia nu. (S) gav besked att de inte kommer att riva upp reformen om de (hemska tanke) fick makten i landstinget. Frågan är då om och hur de vill utveckla vårdvalet? Om det gavs inget besked.

När det gäller patientavgifterna var det befriande att höra röster från allmänheten som ansåg att dagens patientavgifter var ok och att pengarna behövs till annat. Precis det Kristdemokraterna och Alliansen tycker. Detta har jag kommenterat tidigare.


Nu går det inte att hänga upp sig på sin egen insats i den här debatten någon längre tid. Imorgon är en ny kampanjdag med nya möjligheter. Men jag är en erfarenhet rikare!


Du kan höra debatten här.

Inga kommentarer: