fredag, september 24, 2010

Nu är vi på gång...

Hemma efter tvådagarsmöte med Landstingsalliansen och det kändes gott. Gott att möta alla kollegor efter valet och gott att alla är inställda på att utveckla Landstinget i Jönköpings län till ett ännu bättre Landsting. Kan säga att tankar och idéer saknas inte. Inte heller viljan!

Fokus för dessa dagar har varit budget 2011 och vi har fått budgetförutsättningarna. Ekonomin är god, men utrymmet är ytterst begränsat för satsningar. Gäller att prioritera!

Första sittningen med "gamla" landstingsgruppen var bra och alla fick ge sina intryck och analyser av valrörelsen. Viktiga synpunkter att ta med i det framtida arbetet.

Själv har jag klarat dessa dagar med hjälp av Ipren, hostmedicin och varma sjalar. Gick och la mig tidigt igår och missade därmed desserten och den sociala gemenskapen efter middagen. Men just nu är det viktigast för mig att bli frisk. Somnade som en stock när jag la mig på kudden.

Den här helgen ägnar jag åt att försöka bli kvitt min förkylning. Nästa vecka är slutfasen av arbetet med Alliansens budgetförslag. Spännande!

Inga kommentarer: