söndag, september 19, 2010

En nervös väntan

Vad vore en valrörelse utan alla ideella eldsjälar som kämpar i det tysta för sin övertygelse. Som spikar affischtavlor, delar ut tusentals foldrar, bakar bullar, ser till att det finns valsedlar i vallokalerna mm. Jag är så innerligt tacksam för alla dessa människor! Ni är mina hjältar! Till er vill jag rikta ett stort TACK!

Nu har vallokalerna öppnat och det är otroligt spännande och nervöst. Det är så mycket som står på spel. Vilka ska leda landet? Landstinget? Kommunerna i länet? Det är ju ingen hemligt att jag hoppas på en Alliansseger med minst 50,1 procent när det gäller regeringsmakten. Men det lär bli tufft. Känns som att kvällen kan bli en rysare. Puh.

Känner mig som en äggsjuk höna här hemma. Nervös och lite lättirriterad. Värre än när IFK spelar...

Idag tar jag det bara lugnt. Försöker hämta lite ny energi. Umgås med familjen. Ena sonen här hemma är också lite stingslig, han har ju sina sympatier hos det andra blocket och har kämpat och slitit för Vänsterpartiet under valrörelsen. Jag beundrar hans engagemang.

Inga kommentarer: