torsdag, maj 12, 2011

Agera Mera!




I eftermiddags arrangerade handikapporganisationerna och handikappidrotten en tillgänglighetstävling för politiker och idrottsföreningar. Vi delades in i lag och skulle besöka fem stationer med olika tävlingsmoment. Roligt, svårt och mycket lärorikt. Bl a skulle vi i rullstol ta oss in i en butik, hämta ett plagg och prova det i provhytten. På tid. Kan erkänna att det inte var så lätt att komma in med rullstolen trots att butiken hade en ramp.

Vårt lag kom 2:a efter att man fick skilja de två bästa lagen åt genom att titta på tidsmoment.

Killen på bilden i rullstol är HV:s Jesper Thörnberg. Bilder på mig själv har jag inte tillgång till. Men det kan nog bli ett gott skratt när du öppnar JP imorgon, för JP var med när jag skulle prova kläder i affären. Pust.

Du kan nog även hitta en eller ett par bilder när jag tävlar på min facebooksida imorgon. Kristdemokraternas ombudsman lär ha några bilder...

Inga kommentarer: