söndag, maj 08, 2011

En underbar dag!

Söndagar är inte riktigt min grej. Jag brukar vara lite småsur och allmänt grinig. Märkligt. Men idag har det faktiskt varit en underbar dag som spenderats ute i trädgården och på altanen. Och den har gått alldeles för fort. Fia har varit hemma i helgen och det är alltid lika mysigt.

Själv har jag inlett ett intensivt krig mot maskrosorna (vilket jag gör varje år) och det enda resultatet är att jag lider av det. Min rygg föredrar solstolen! Men jag ger mig inte! Tyvärr sprids maskrosor med vinden från grannarna...

Daisyrosorna är ansade och "stora landet" är rensat. Den första rabarbern är skördad och förvandlad till en smarrig paj. Hemligheten är vanillinsocker i smuldegen! Men vad ska jag göra med all rabarber?!? Den växer så det knakar!

Vi har inget tak över altanen och har planerat för att det ska bli ett. Men nu börjar det smyga sig på tankar om att istället skaffa ett växthus som kan fungera som ett "lusthus". Jag är inte intresserad av att ha ett land som jag måste hålla på och rensa. Jag vill ha ett rum som jag kan njuta av även när det regnar. Ett växthus med fina växter i krukor, lyktor och mysmöbler vore väl perfekt?

Inga kommentarer: