tisdag, maj 10, 2011

En kväll i Borås





Måndag har blivit tisdag och timman är sen. Men jag är övertrött. Har svårt att koppla av, ner. Måndagskvällen tillbringades på Borås Arena. För första gången skulle jag följa en match från pressläktaren som representant för Norrköpingssidan på Svenska Fans. Vilket förtroende. Får erkänna att det kändes lite nervöst att stega in där, som en katt bland hermeliner. Och det var ju inte vilken match som helst som jag skulle skriva om, IFK mötte ju en tippad guldkandidat.

Det blev förlust med 2-1 och det känns tungt. Alla förluster är tunga, men vissa gör lite extra ont. Särskilt när man har gett allt, kämpat och slitit.

Kan bekräfta att det serveras gott att äta i pressrummet på Borås Arena; stora snittar, marängsviss, frukt, kakor och bullar och godis.

Presskonferensen efter matchen var en ganska lugn tillställning. Tränarna fick ordet och gav sin bild av matchen. Sen några korta frågor. Det hela var över ganska snabbt. Om man bara såg en bild på de båda tränarna skulle man inte kunna gissa vem som var segrare. Båda såg lika bedrövade ut.

Väl hemma, strax före 23 var det bara att sätta sig och försöka få ordning på de stolpar som jag skrev under matchen och på presskonferensen. Nu finns texterna publicerade här och här.

F ö bemöttes jag väldigt trevligt och professionellt av Elfsborgsfolket.

Inga kommentarer: