onsdag, maj 18, 2011

Freja - det omöjliga som blev möjligt.



Igår var jag på releasefesten för boken om Freja Musikteater. En högtidsstund. Boken heter "Freja - det omöjliga som blev möjligt". Jag har haft förmånen att få följa hela den spännande resan och den är på intet sätt över. Freja är ett fantastiskt arbete som började som en idé, blev ett projekt och är numera en del av Smålands Musik och Teater. En verksamhet som jag är stolt över och fått vara med om att implementera i vår verksamhet. Och självklart flyttar Freja med in kulturhuset Spira.

Jag har skrivit en hel del om Freja här på bloggen och så här skrev jag om mitt allra första möte med Freja och premiären av den första föreställningen "Stackars oss". Om du skriver Freja i sökrutan överst på bloggen hittar du fler inlägg som jag skrivit om Freja.

Utan alla eldsjälar hade det inte funnits något Freja. Ser fram emot att läsa boken och jag kan rekommendera dig att läsa den om du vill bli inspirerad och berörd!


Förresten fick jag ett ex av boken som ska föräras en av spelarna i IFK Norrköping med en hälsning från en av författarna som är minst lika fotbollsintresserad som jag. Men vi håller på helt olika lag. Klart jag överlämnar boken (ett hedersuppdrag) och jag har lovat att ta en bild när detta sker. När Peter beskrev denne spelares spelstil jämförde han det med poesi. Vackert!


Jnytt om bokreleasen.

Inga kommentarer: