tisdag, augusti 09, 2005

Gråa moln över Tenhult

Ny dag och himlen är jämngrå. Symboliserar väl hur jag känner mig efter förlusten igår. Måste nog försöka skapa lite distans till mitt kära lags prestationer, för det här är inte hälsosamt.
Idag, liksom varje morgon, läser jag NT och Folkbladet på nätet för senaste nytt om IFK, samt skummar igenom Gnällbänken. Ingen munter läsning. Men det finns ett par ord som värmer en supporter och det är Thordàrsons kommentar i Folkbladet om att han inte lär ha så många vänner i Solna efter gårdagens batalj:

- Kanske inte, men jag spelar inte fotboll för att skaffa mig vänner, det har jag tillräckligt av hemma, sa han allvarligt.
Det är en sån inställning som fler av spelarna behöver. Ett litet, men ack så litet halmstrå, kan man tyda i Micke Anderssons ord:
- Händer det något angående nyförvärv så blir det först i slutet av veckan.

Vi supportrar väntar.

Som sagt, himlen är jämngrå och det ser inte ut att bli väder för staketmålning. Kanske bra för min ömmande rygg. Kände mig som minst 70 när jag kravlade mig ur sängen imorse för att köra maken till jobbet p g a att han missat bussen. Han skyllde på att bussen gick för tidigt, men jag misstänker att han satt för länge och läste på Gnällbänken. Får ägna dagen åt att tapetsera i dotterns rum istället. På radion VM i friidrott.

Inga kommentarer: