måndag, augusti 08, 2005

Ridå på Råsunda

Vilken kväll! Med en ömmande rygg efter ett par timmars målande på staketet (varför känns det som att staketet blir längre?) följde jag samtidigt AIK-IFK och höjdhoppsfinalen i VM. Matchen på Råsunda känns det som att jag helst av allt vill glömma så snart som möjligt. Trots att AIK fick målvakten utvisad med ca 30 min kvar att spela lyckades inte IFK peta in några mål. Suck! Måste erkänna att fram tills utvisningen lät det i min nervösa IFK-öron som att det bara var AIK på plan. Stryk med 2-0. Det verkade vara bud på högre siffror...

Den här omgången har nästan alla resultat gått IFK:s väg och då hade det varit kanon om IFK åtminstone kunnat spela oavgjort ikväll. Men icke. Nu är det lika många poäng till nedre strecket som till kvalplatsen (8 poäng) innan Öster-Väsby spelat. Och bottenlagen börjar få fart. Usch! Hösten blir nervös och kvalplatsen känns väääldigt lååångt borta.

Santos verkade inte ha någon lyckad kväll på plan. Mot Trelleborg tycker jag att han ska börja på bänken. Det händer alldeles för lite och vad värre är, han slänger sig alldeles för mycket. Sånt gillar jag inte. Funes har varit bra de matcher han spelat och bör därmed spela från start.

Till sist, en eloge till AIK:s webbradio för en bra sändning.

Inga kommentarer: