måndag, augusti 15, 2005

Revansch krävs!

Idag kräver jag att IFK tar revansch för bottennappet på Vångavallen i våras. Enligt rapporterna lär spelarna vara taggade och det låter ju bra. Men, så har man ju sagt ofta och besvikelsen har varit stor när laget inte infriat förväntningarna. Det gäller ju att prestera under match också, inte bara på träning och uppvärmning.

Tonna har gjort en del ommöbleringar i startelvan inför kvällens match. Alm är tillbaka i sin defensiva roll på mittfältet och det ger trygghet, även om jag tycker att han behövs på topp. Nytt är att Svensson går upp på mittfältet till höger och jag hoppas för allt i världen att han är bättre på den platsen än som högerback. Min favorit, Rönneklev, börjar däremot på bänken. Hm. Även Funes börjar på bänken. Hade hellre sett honom starta än Santos.

Matchen sänds på Sport-Expressen så vi ser matchen hemma i soffan. Även om det är mer nervöst än att vara på plats. Men 17 mil enkel resa är lite för långt när matchen sänds på TV...
Mitt tips är mer med hjärtat än hjärnan, så jag säger 2-0 till IFK. Mål av Thordàrson och Hansson.

Resultaten i övriga matcher fortsätter att gå IFK:s väg (om man tittar uppåt i tabellen) och i kvällens match mellan ÖSK och ÅFF hoppas jag därför på oavgjort. Nu är det dags för IFK att prestera också, annars närmar sig lagen underifrån oroväckande fort...

Inga kommentarer: