torsdag, augusti 04, 2005

Straffdramatik

Gårdagens kvartsfinal i Svenska Cupen mellan Assyriska och IFK Norrköping blev nog så dramatisk och kunde först avgöras efter 24 straffar! Och IFK vann! Så underbart! IFK är i semifinal. Jag är så otroligt glad för det.

Fram till förlängningen följde jag matchen via text-tv och sedan blev det direktsändningen i Radiosporten. Det var otroligt nervöst och inte blev nervositeten mindre av att det gick till straffsparksavgörande. Jag höll nog andan varenda gång som en ifk-are gick fram för att slå en straff samtidigt som hjärtat slog som efter en ansträngande runda i elljusspåret. När allt var klart stod jag upp och skrek ut min glädje. Sån befrielse! Ja, det går inte att beskriva vilken skön känsla det var. Semifinal för IFK som inte fått det att stämma i Superettan i år. Inte illa.

Ikväll spelas de två sista kvartsfinalerna och ikväll lottas också semifinalerna. Djurgården är redan klara och de lag som gör upp om de två övriga platserna ikväll är Elfsborg-Häcken och Åtvidaberg-GAIS.

Inga kommentarer: