måndag, augusti 08, 2005

Publikfest på Råsunda

Idag är det äntligen dags för match igen för IFK och det mot AIK på Råsunda, där man hoppas på över 20 000 åskådare. Tänk om man kunnat vara där...

Senast lagen möttes i Superettan vann IFK med 2-0, men sen dess har AIK ångat på och visar väldigt god form. IFK:s självförtroende verkar också ha fått en välbehövlig injektion efter segern över Assyriska i Svenska Cupen och jag hoppas att man bjuder upp till en härlig match i dag. IFK brukar spela som bäst när man inte har favoritskapet och det måste man ju ärligt påstå ligger hos AIK i denna match. Serieledare som man är. Inte ofta som jag varken säger eller tänker det, men i denna match är det helt ok för IFK att spela oavgjort. Men givetvis vill jag se en seger, det vill jag alltid.

Tyvärr är inte Torin med i dagens match. Han har drabbats av en mindre bristning. Santos och Jönsson är tillbaka igen. Bra. Startelvan presenteras inte före matchstart. Jag hoppas att Alm startar på topp. Hans tyngd behövs där, vilket visade sig tydligt när han fick gå upp på topp mot Assyriska senast.

Det blir en nervpärs i dubbel bemärkelse ikväll, AIK-IFK samtidigt som Bergqvist hoppar höjdfinal i VM. Matchen sänds f ö direkt i AIK:s Webbradio. Puh. Törs jag lyssna?

På värvningsfronten är det inte mycket nytt. Inga klara besked än. Mikael Rynell, Landskrona BOIS, är positiv till spel i IFK men fick hoppa in igår mot Assyriska. Joakim Nilsson, MFF, fick hoppa in mot Kalmar och MFF behöver en bredare trupp om man kvalificerar sig till Champions League. Hur resonerar klubbarna och spelarna i denna situation? Mile Krstev, makedonsk landslagsmittfältare, har provspelat i danska Viborg och väntar på besked från dem i början på veckan. Ett nej från Viborg och läget ser hyfsat ut för IFK.
Ett par spelare kommer troligtvis på provspel, men inga namn har nämnts. En spelare som finns tillgänglig är Assyriska anfallare Andreas Haddad. Ska jag vara ärlig så vill jag inte se honom i IFK:s tröja. Haddad är en strulkille med lite för stort ego och såna spelare tycker inte jag är bra för ett lag.

3 kommentarer:

Leopard sa...

Varför hatar Gud IFK?

Bra blogg!

;)

Mia sa...

Skulle Gud hata IFK? Tror jag inte. Jag kan garantera att jag i stor förundran och tacksamhet utbrustit "man kan ju tro att Gud finns" efter att IFK trots allt vunnit eller kvitterat efter minst sagt uselt spel. De gångerna har varit många de senaste åren...

Anonym sa...

Kul att läsa dina texter om IFK.

Hälsningar
Micke

IFK-supporter i Malmö