söndag, augusti 28, 2005

På bönpallen

Visst är det härligt att åka motorcykel! Något som jag tyvärr inte har möjlighet att göra särskilt ofta. Men igår fick jag åka en tur. Miljömedvetna som vi är i distriktsstyrelsen i Jönköpings län, är det samåkning som gäller. Arnold Carlzon blev med mc i våras och hade lovat mig skjuts när distriktsstyrelsen hade upptakt igår utanför Aneby. Man har ju vissa privilegier som ombudsman:-)

I veckan skickade han med vår granne (arbetskollega till AC) det skinnställ hans döttrar brukar ha när de är ute och åker med honom. Kan ju säga att vi fick ett gott skratt här hemma när jag skulle åla mig ur byxorna... Ska jag skylla på för stor mage eller bak eller var det som Arnold sa "bara fel storlek för mig". Arnold ordnade då ett annat skinnställ som han garanterade att jag skulle kunna ha. Och skratten blev nog inte mindre när jag tog på mig det. Det var STORT. Ägaren till stället är bra mycket längre än mig, så grenen hängde halvvägs till knäna. Men vad gör det?

Solen sken och jag kände mig som ett barn på julafton när vi åkte iväg. Så kul!
När jag åkte mc senast? Våren 1987...

Tack för åkturen, Arnold!

Inga kommentarer: