fredag, augusti 19, 2005

Stjärnsmäll på Stora Valla?

Imorgonkväll drar det ihop sig till match på Stora Valla i Degerfors. Synd att Degerfors ligger lite för långt bort (23 mil), annars hade det ju varit kul att gå på match på denna klassiska arena.
Tonna har inte släppt laget än, men ett inte allt för vågat tips är att backlinjen är den samma som mot Trelleborg. Backlinjen har ju fungerat bättre och bättre och känns stabil. Mittfältet har väl varit sådär och anfallet vill jag se mer av. Mittfältet skulle jag gärna stuva om lite; Rönneklev, Alm, Thordàrson, Svensson. Kabous får börja på bänken. På topp vill jag se Funes och Santos. Vi får väl se hur Tonnas elva ser ut jämfört med min.

Vem är gladast imorgonkväll, jag eller Göran Hägglund? Jag tror att det blir jag. När IFK vann mot Degerfors hemma på Parken i våras var Hägglund ödmjuk och skickade ett "Grattis!" per sms. Vet inte om jag är lika ödmjuk om det skulle, mot all förmodan, bli förlust imorgon...

Om jag ska tippa blir det med hjärtat och då slår jag till med 3-1 till IFK. Målskyttar: Funes, Rönneklev och Santos.

Inga kommentarer: