onsdag, augusti 10, 2005

Tapetsering

Sen vi flyttade in i huset (januari 2004) har dottern tjatat om att få nya tapeter/ommålat. Hon har m a o inte gillat den kornblå färgen på väggarna. Vi har väl inte direkt tyckt att det varit så prioriterat med nya tapeter, men mot löftet att Fia skulle göra en ordentlig rensning i sitt rum och allt underarbete så skulle det bli ändring. Sagt och gjort. Fia slet hela helgen i sitt rum och igår började jag tapetsera. Jag, alldeles själv. I vanliga fall brukar vi, Håkan och jag, hjälpas åt och tapetsering har en hög "skilsmässofaktor" hemma hos oss. Men som sagt, jag tapetserar Fias rum själv eftersom Håkan jobbar och det var jag som gav löftet till Fia. M a o är det frid hemma hos Familjen Frisk:-)

Idag är jag klar med de tre väggar som ska vara grå. Och jag är förvånad över att det blir så fint! Imorgon ska jag måla och tapetsera smatten som ska utgöra en fond med vitt och svart mönster. För att förtydliga, "taket" i smatten ska målas vitt och väggarna ska tapeteras med en blommönstrad tapet i vitt och svart. Den är lite gammaldags. Det kommer iallafall att bli väldigt fint. Det blir nog en tur till IKEA för att köpa ny säng och lite annat smått och gott till rummet när Fia kommer hem från Frizon på söndag. Kanske lägger ut en bild när rummet är färdig tapetserat/målat...

Väntar fortfarande på staketmålarväder!

Inga kommentarer: